Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

tisdag 21 juni 2016

Svarthakedopping cirkus

 Senaste vecka var vi till hamnen ,där var det full rulle med svarthakedopping 


En gammal båt fångade min uppmärksamhet 

 men överallt simmade dom här clownerna 




 Undervattens sim 

Sedan full fart upp i luften  eller kan man säga språngmarsch på vattnet 




 och pluff, plötsligt under vatten 
 någon form av aktivitet 

 och upp igen ,det går i en rasande fart och man hinner knappt med att snurra på huvudet själv 

 runt i ring 

 och under vattnet igen ,otroligt snabba som en mindre motorbåt

 upp igen 

 nu har jag dig 

En flock knipor 

 olika andfåglar 

en svala sitter och funderar på bobygge

småfisk

 vi flyttade till en annan brygga och där fanns flera par  
och lika galna dom ,vi fick oss många goda skratt  
Årets längsta dag idag solen gick upp 3.24 och den går ner 23.47 alltså vår dag är 20 timmar och 23 minuter .fast det är ju dag hela tiden nu  fastän solen inte är uppe  .          Länkar till Wild bird Wednesday

11 kommentarer:

  1. Fina bilder på doppingarna! Det är faktiskt underhållande att följa med deras sysslor. Trevlig midsommar!

    SvaraRadera
  2. Det verkar vara jobbigt at vara Dopping, eller hur ? På en del bilder ser det ut
    som en Krokodil är med i spelet. Fina och talade bilder som vanligt.

    SvaraRadera
  3. Hello, wonderful post on The grebes. Great collection of photos. Have a happy day and week ahead!

    SvaraRadera
  4. Your Slavs are very active Nette. It must be the time of year for them to sort out their differences.

    SvaraRadera
  5. Fabulous images of the Grebes especially skimming arcoss the water at speed. Also LOVED the shot with the boat and its reflection

    SvaraRadera
  6. Herlige bilder! Ønsker deg en fortsatt fin sommer!

    SvaraRadera
  7. Jag önskar att jag hade dessa fåglar att tillgå. "Mina" skäggdoppingar är mycket mer stillsamma i sin uppvaktning. När man vet vad som döljs i bild 14 blir det ju god portion humor att betrakta den.
    / Deerhunter

    SvaraRadera
  8. Roligt med fina
    fågelbilder,trevlig midsommar Nette !

    SvaraRadera
  9. The grebes are such interesting birds--a little different-looking but still pretty.

    SvaraRadera
  10. oj vilken fart det var på de där. :) Visst är det roligt? Men hos mig har det varit lungt. Vi har flera par på ett ställe men de har inte häckat till min besvikelse. För mycket vatten tror jag det var.

    SvaraRadera