Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

söndag 19 mars 2017

Koltrasten kom idag

 Där satt den så det blev att slänga ut lite äpplen 

 En kvist av plommonträdet tog jag in för någon vecka sedan nu grönskar det 

 Fotorunda idag igen  ismönster efter nattens kyla 

 

 

 

 Det grävs ännu på isen 

 

 

 

 Dagsmejan gör fina figurer i isblocken 

 Flortunn is 
Igår var vi ut på en runda här är det öppet vatten vid bron i grannbyn 

 Även vid färjfästet

 långa skuggor på eftermiddagen 

Ha det fint alla som tittar in ,nette 

3 kommentarer:

  1. Vakkert men det ser kaldt ut :-)) Fin uke!

    SvaraRadera
  2. Fantastic photo's Nette. I hope springtemperatures are coming your way soon.
    Have a wonderful day.

    SvaraRadera
  3. Trodde-ni-hade-koltrasten-där-på-vintern-också,tänk-vad-jag-får-lära-mig-mycket.
    Med-andra-ord-är-det-då-alldeles-för-kallt-för-koltrastarna-på-den-Österbottniska-slätten.
    Vi-haft-koltrastar-i-massor-hela-vintern-det-är-jag-glad-för-gillar-deras-sång.
    Tjusiga-bilder-som-vanligt-men-fy-vad-mycket-snö-ni-har-kvar,-det-avundas-jag-dig-icke,nu.
    Måndagskram/Eva

    Som-du-märker-har-jag-problem-med-mellanslagstangenten.

    SvaraRadera