Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

fredag 17 mars 2017

Svanar ,gäss och tofsvipan har kommit

 Igår kom dom  kanske idag också dom kommer hela tiden nu flyttfåglarna men dom fick sig en rejäl dusch i natt med det oväder som var regn och storm .Räknade så där en 150 st svanar sitter på åkern  några gäss finns också där 

 

 

 Vatten rinner i diken 

 is  på åkrarna 

 Våt jord och vatten = doft av vår

 Ett svanpar på en annan åker 

 Is 

 Vatten och is i bäcken

 

 Vatten i ån

 

 

 

 

 

 Mobilbilder ,långt borta rakt fram är svanåkern 

 Isåker

 

 Ån 

Ån på andra sidan vägen Solig och fin dag blev det idag .
Trevlig helg alla som tittar in ,Nette

5 kommentarer:

  1. När svanar och gäss anländer, då är det VÅR! De har tydligen flugit över oss till er...
    Vi har sett bara några tillsvidare men de är på gång.
    Ha en fin helg! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. För att inte tala om tofsvipan! Den har vi inte sett här ännu :)

      Radera
  2. Svanarna (sång-?) måste varit duktigt hungriga efter sin förmodat längre tur norrut. Känns nästan surrealistiskt med sån ansamling på det lilla fältet.
    / Deerhunter

    SvaraRadera
  3. Vilka fina isformationer, ser nästan ut som Kristallarbete, toppen fint.
    Där jag bodde förut för 6 år sen kom det samma svanpar och bodde i den Ån.
    Nu har jag bara sett när de flyger över här, där jag bor. Men jag har frågar mina gamla grannar
    de har inte landat i min Å. I dag 6+ grader, och så vackert..
    hälsar Hajan

    SvaraRadera
  4. Nu-kan-du-sjunga-'vintern-rasat-ut-bland-våra-fjällar......
    Söndagskram/Eva

    Mellanslagstangenter-är-kaputt...

    SvaraRadera