Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

onsdag 26 april 2017

Får får får eller på riktigt får får lamm

 Var och hälsade på får i en fårhage en bit härifrån  en kväll .Vem är du fick jag som första fråga ?

 

 
 En nyfödd liten krabat springer efter mamma

 Jag hinner inte med 

 Ännu en nyfödd

 Mat !

 Jag är liten jag med

 

 

 

 Profilbild

 Stilstudie
Idag skulle man nog vilja den där pälsen som fåren har , vitt på marken var det på morgonen men nu är det borta och det småregnar men det är ju så det ska va om tjälen ska försvinna ur marken .
Ha det fint alla som tittar in ,nette

7 kommentarer:

  1. Så små de ser ut i början av sitt liv. Den i profil, tänker nog en hel del, det är ett
    jäkla väder i dag Kapten. Det är skönt att man blivit "människa". Eller hur. Men nu får det ta mig tusan bliva vår.

    SvaraRadera
  2. Visst är det roligt att stå och titta på de små lammen. Vi har fått 19 lamm i år. Svarta, vita och bruna.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Ulliga, gulliga små lamm här.
    Hoppas våren nån gång tar sig, härnere har i alla fall tjälen försvunnit...
    / Deerhunter

    SvaraRadera
  4. Allt smått är rart och lammungar speciellt rara! :)
    Tack för inlägget Nette!
    Njöt gjorde Karin som själv har varit fårägare en gång för hundra år sedan. Minst.
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  5. Härligt med små lammisar! Hoppas du har det bra, här rullar allt på som vanligt och allt är bara bra men jag har legat lågt med kameran ett tag! Kram Lotta

    SvaraRadera
  6. Små sötnosar de där :-))

    SvaraRadera